Skärmklipp från seminariets presentation.

Se inspelningen från Kunskapsseminarium om produktförädling, prissättning och travel trade

Ta del av det kunskapsseminarium om produktförädling, prissättning samt travel trade och samarbete med researrangörer som anordnades 24 mars. I seminariet får du veta mer om hur du kan utveckla dina produkter och höja din lönsamhet. Dessutom får du bland annat med dig konkreta tips till hur du kan addera mer service till dina produkter och ta mer betalt samt hur du ska tänka när du sätter dina priser.


Ur innehållet:

  • Produktförädling och prissättning: Andreas Hermansson som har mångårig erfarenhet av produktutveckling och försäljning, bland annat från sin tid som säljchef på Icehotel berättar om hur du kan addera mer service till dina produkter och ta mer betalt samt hur du ska tänka när du sätter dina priser.
  • Travel trade: Tatjana Summermatter berättar om travel trade, dvs. försäljning via researrangörer, agenter och incomingbolag och ger tips på vad som är viktigt att tänka på i dessa samarbeten för att bygga upp långsiktiga affärsrelationer med researrangörer och agenter.
  • Destination Management Company (DMC): Lotta Backlund ägar incoming-bolaget eller DMC:n Green Owl Travel och berättar om sin verksamhet, vad ett samarbete med en DMC innebär samt fördelarna för dig som aktör.